Welkom in de Academy: De Kronkels 5a, 3751 LM Bunschoten, UTRECHT 033 7370459 hallo@ingridacademy.nl

TRAINING OMGAAN MET STRESS

Wanneer kom je naar de training omgaan met stress?
Jij ervaart regelmatig stress in je werk en daarbuiten; in je beleving teveel stress.

Waarom, met welk doel?
Je wilt weten hoe je minder stress ervaart en hoe je met stress die er wel is om kunt gaan. 

Wat levert de training jou op?
+ Je weet wat stress is en wat het met je doet, zowel positief als negatief
+ Je onderzoekt je eigen gedrag (incl. oorzaken van stress) en ontdekt je druktemagneten via de 5P’s.
+ Een 9 stappen checklist heb je in handen voor aandachtsherstel.
+ Je kent eenvoudige oefeningen die je op ad hoc stressmomenten kunt inzetten.

Wanneer kan je deelnemen?
Weten hoe jij kunt omgaan met stress? Kom naar de training Omgaan met stress op:
+ Dinsdag 15 december 2020
+ Dinsdag 9 februari 2021
+ Dinsdag 30 maart 2021
+ Donderdag 1 juli 2021

Tijd
09.00 – 12.00 uur

Locatie
INGRID+ Academy
De Kronkels 5a
3752 LM BUNSCHOTEN (UTRECHT)

Met wie?
Je volgt de training met maximaal acht deelnemers. Alle aandacht voor jou.

Super leerzaam en enorm praktisch

 

“Super leerzaam en enorm praktisch was deze training. Hier had ik echt veel behoefte aan. Door stress ben je sneller moe, ook fysiek. Ik heb herstelmomenten geleerd bij de cursus die ik kan inzetten als ik ‘vol’ loop. Daar heb ik echt veel aan gehad!”

Jasper Magis, Directeur, Tebo

Als een kip zonder kop

Wel eens een kip gezien die in de stress schiet bijvoorbeeld omdat één van zijn kip-collega’s het voerbakje heeft omgestoten? Hij moet zijn eten nu van de grond oppikken, maar hey…dat is ‘ie niet gewend. Hoe moet dat nu allemaal? Op hoge poten loopt hij door zijn hokkie en maakt een boel kabaal. De stress druipt letterlijk van hem af. Deze kip gaat helemaal op in zijn probleem en ziet geen oplossing. Voila, daar heb je ‘m. De definitie van een echte stresskip.

Want wij mensen kunnen er ook wat van. We zien geen oplossing voor een ontstaan probleem. Onze hartslag gaat tekeer. We zweten als een kip…oh nee, als een otter. En… normaal functioneren, lukt gewoon even niet meer. De één hapt letterlijk naar adem en kan niets meer uitbrengen. De ander begint als een dolle ( uh kip) rond te rennen en maakt veel kabaal. Heb jij daar ook regelmatig last van?

Scherp brein

Eerst het goede nieuws. Stress kan ook best goed zijn. Laten we beginnen met een aantal voordelen van stress: Volgens onderzoek van Daniela Kaufner van Kaufner Laboratorium van Berkeley University houden gemiddeld stressvolle situaties het  brein scherp, waardoor je beter presteert. Kom maar door met die stress!

Super sociaal

En wetenschappers van de Universiteit van Freiberg ontdekten in 2012 met hun stressonderzoek dat stress je socialer kan maken. Ze lieten gestreste personen samen spellen doen en zagen dat deze personen eerder bereid waren tot delen en elkaar sneller vertrouwen gaven. Zie je het al voor je? Zal een chaotisch tafereeltje geweest zijn.

In de flow

Dan heb je nog de positieve stress, ‘eustress’ genoemd, die helpt bij focussen wanneer bijvoorbeeld een deadline gehaald moet worden of een presentatie gegeven moet worden. En volgens psycholoog Mihaly Csikszentmihalyi helpt eustress ook bij het komen in de goede flow, waardoor beter gepresteerd wordt. Mooie smoes: ‘ik ben niet gestrest, ik kom in een goede werkflow.’

Goed instinct

Firdaus Dhabhar, hoogleraar psychiaterie en lid van de Stanford Institute for Immunity, Transplantation and Infection zegt dat stress op korte termijn het immuunsysteem van de mens stimuleert. En onderzoekers van de universiteit van Maine ontdekten dat je beter instinctief handelt door stress. Je geheugen zou er ook beter van worden, volgens onderzoekers van de universiteit van Buffalo. Regelmatige stress maakt ons meer weerbaar, zo toonden onderzoekers van de Universiteit van California, of te wel stress voorkomt stress.

Kwetsbaar

Maar we weten allemaal dat teveel en te lang stress niet zo’n goed effect heeft. Het kan een aanslag doen op het onderhoud aan ons immuunsysteem. Daardoor worden we op den duur kwetsbaarder voor ziektes. Daarnaast kunnen een chronisch verhoogde hartslag en bloeddruk schadelijk zijn voor hart en bloedvaten. En stress laat ook zijn sporen na in ons brein. Heb jij veel stress in je leven en wil je er iets aan doen? Kom naar de training van INGRID+ Academy ‘Omgaan met stress.’ We leggen je alles uit over nut en gevaren van stress, we laten je bewust worden van een aantal zaken en geven je eenvoudige oefeningen die je op acute stressmomenten kunt inzetten en tips voor als je op de lange termijn oplossingen zoekt.

Onze eigen gedachten

Het leven bestaat voor 10 procent uit dingen die gebeuren en voor 90 procent uit jouw reactie op die gebeurtenissen. Niets in de wereld kan ons zoveel stress geven als onze eigen dachten. Alles wat je aandacht geeft, groeit. Ook dat plaatje in je hoofd (dat is het vaak, een perfect plaatje) dat je stress geeft. Vaak is het een onrealistisch plaatje. Wij roepen dan ook op: Neem zelf de regie. Een eerste stap voor jou is wellicht de laagdrempelige training Omgaan met stress bij INGRID+ Academy. We ZIEN je!

Wat kunnen we voor je doen? vertel het ons.

7 + 15 =

Voordat je verder leest...

Ontvang net als 1.007 andere professionals elke week de INGRID+ Academy nieuwsbrief met inspirerende verhalen, must-see TEDtalks en originele tips waardoor jouw relaties sterker worden. Geen zorgen, het is gratis en het kost je slechts een paar seconden. 

Bedankt voor je aanmelding! Onze eerste tips verschijnen binnenkort in je inbox. Yihaa!