Maak relaties sterker met onze impactvolle trainingen 033 7370459 hallo@ingridacademy.nl

TRAINING MOTIVERENDE GESPREKSVOERING

Wanneer kom je naar de training Motiverende gespreksvoering?
Jij voert elke dag tal van gesprekken met collega’s, cliënten of klanten. 

Waarom, met welk doel?
Je wilt altijd een goed gesprek voeren waarin nut, vertrouwen en respect de basis vormen.

Wat levert de training jou op?
+ Je herkent de meest voorkomende luisterfouten en gebruikt die zelf niet meer.
+ Effectiever in je werk doordat je gesprekspartners beter leert begrijpen.
+ Je kunt de juiste vragen stellen waardoor je tot de kern komt en bij het onderwerp blijft.
+ In staat zijn om tussen de regels door te luisteren naar de bedoelingen, zorgen en wensen van je gesprekspartner.

Wanneer kan je deelnemen?
Je bent van harte welkom om mee te doen aan de training Motiverende gespreksvoering:

+ Donderdag 3 september 2020
+ Dinsdag 27 oktober 2020
+ Donderdag 26 november 2020 
+ Dinsdag 8 december 2020
+ Maandag 18 januari 2021
+ Donderdag 11 maart 2021
+ Dinsdag 25 mei 2021
+ Donderdag 15 juli 2021

Tijd
09.00 – 12.00 uur

Locatie
INGRID+ Academy
De Kronkels 5a
3752 LM BUNSCHOTEN (UTRECHT)

Met wie?
Je volgt de training met maximaal acht deelnemers. Alle aandacht voor jou.

Motiverende gespreksvoering

Heb je dat wel eens? Dat je een gesprek voert met iemand, maar dat diegene niet luistert? Je probeert de handen op elkaar te krijgen voor jouw nieuwe idee om efficiënter te werken! Een idee met potentie, al zeg je het zelf. Dus heb je je stoute schoenen aangetrokken en bent naar je baas gestapt om het uit te leggen. Maar hij blijft nogal stoïcijns doorgaan met zijn werk en zegt dingen als ‘schiet op’ en ‘praat door’ en ‘wat is je punt?’. Je wilde eigenlijk een prachtige inleiding houden en dan ‘boem’ je geweldige idee presenteren. Helaas, het pakt anders uit. ‘Bah, wat een vervelende man. Hoe kan hij manager zijn? Hij luistert niet eens!’, denk je.

Misschien herken je het stiekem ook wel. Luisteren is veel moeilijker dan spreken. Waarom eigenlijk? Omdat je ontzettend snel afgeleid bent. Je hebt hersencapaciteit over om andere dingen te doen, of om andere dingen te denken. Je moet van goeden huize komen om toch te blijven luisteren. We kunnen je vertellen; ‘oefening baart kunst.’ Net zoals de wil om de ander te begrijpen. Heb je die niet, dan word je nooit een goede luisteraar.

Luisteren is vaardigheid

Luisteren is een vaardigheid die kan worden aangeleerd. Misschien is het goed om voordat je een gesprek ingaat jezelf af te vragen: ‘waarom wil ik naar mijn gesprekspartner luisteren?’ Is dat omdat de inhoud ook voor mij waarde heeft? of is het omdat ik wil dat hij goed functioneert? Misschien is het omdat ik het gezellig vind of omdat ik wil dat hij lekker in z’n vel zit? Is dat omdat ik wat moet vinden van het idee? Als je een doel hebt, maakt dat het luisteren al veel makkelijker.

Leer betere gesprekken voeren

In de training Motiverende gespreksvoering, genoemd naar de veelgebruikte methode waar we van alles over zullen vertellen, leer je alles over het maken van verbinding in een gesprek. Ook krijg je inzicht in hoe luisteren werkt, en hoe je ervoor kunt zorgen dat je echt luistert. Zelfs als je het onderwerp niet zo boeiend vindt of de verteller het niet, tsja, hoe zeggen we dat, aantrekkelijk vertelt. Wil jij betere gesprekken voeren? Waarbij je beide gemotiveerd raakt? Dat kan! Bij INGRID+ Academy leren we het je aan de hand van duidelijke theoretische onderbouwing uit belangrijke onderzoeken, rollenspellen waarbij gesprekstechnieken worden geoefend, door ervaringen uitwisselen en een flinke dosis motiverend enthousiasme van de trainer. Het is kwestie van durven en toepassen. Schrijf je nu in!

Testje

Wist jij dat er meerdere niveaus van luisteren zijn? Ga eens bij jezelf na op welk niveau jij meestal luistert?

  •  1: Empathisch luisteren = Luisteren om te begrijpen
  • 2: Aandachtig luisteren = Luisteren om te kunnen antwoorden
  • 3: Selectief luisteren = Horen wat je wilt horen
  • 4: Geveinsd luisteren = Doen alsof je luistert
  • 5: Niet luisteren = Bewust kiezen om niet te luisteren

Alle in’s en out’s rondom de niveaus van luisteren zitten in de training Motiverende gespreksvoering.

Wat kunnen we voor je doen? vertel het ons.

4 + 12 =

MIS NOOIT MEER EEN TIP
2X PER MAAND IN JE INBOX
TIPS OVER COMMUNICATIE, MUST SEE TED TALKS EN MEER...

Bedankt voor je aanmelding! Mijn eerste tips verschijnen binnenkort in je inbox.