TRAINING KLANTGERICHT WERKEN

Wanneer kom je naar de training Klantgericht werken?
Je hebt veel klantcontact en wilt klantgerichter leren werken. 

Waarom, met welk doel?
Je wilt een goede relatie met jouw klant, een hoog klanttevredenheidscijfer en dat elke klant een ambassadeur is.

Wat levert de training jou op?
+ Je weet het verschil tussen klantvriendelijk en klantgericht werken.
+ Voortaan kun je klantvriendelijk en klantgericht werken en handelen op je werk.
+ Nu kun je klachten zo afhandelen dat je een blije klant krijgt.
+ Je ontdekt hoe je ervoor zorgt dat je geeft wat de klant vraagt.

Wanneer kan je deelnemen?
Je bent van harte welkom om mee te doen als je klantgericht(er) wilt leren werken op

+ Vrijdag 21 februari 2020 of
+ Donderdag 4 juni 2020

Tijd
09.00 – 12.00 uur

Locatie
INGRID+ Academy
De Kronkels 5a
3752 LM Bunschoten

Met wie?
Je volgt de training met maximaal acht deelnemers. Alle aandacht voor jou.

“De EO heeft gekozen voor het klantgerichte communicatieprogramma van INGRID+ Academy omdat deze training onze medewerkers niet alleen traint in vaardigheden en skills maar dat er ook goed aandacht is voor (onbewuste) verwachtingen, perceptie, houding en gedrag. Ingrid is een geweldig goede trainer, een expert in haar vak en een super leuk mens! Al mijn medewerkers waren unaniem positief over haar. Ingrid heeft aandacht voor de verschillende personen in de training waardoor iedereen echt wat gehad heeft aan de training. Deelnemers verlaten de training met nieuwe ervaringen en concrete verbeterpunten.
Debora de Groot

Marketing Communicatie Manager , EO

Koning, keizer en admiraal…

De klant is koning. Toch? Vind jij dat ook maar kun je nog wel wat handvatten gebruiken om dit ook daadwerkelijk in de praktijk te brengen? ‘Want koning is prima…maar keizer? Hey… je kunt ook overdrijven hè.’ Dan moet je zeker de training Klantgericht werken van INGRID+ Academy volgen.

Koning, keizer, admiraal. Popla kennen ze allemaal. Wie kent ‘m nog? Deze succesvolle sterreclame uit de jaren ‘80 op een bekend kinderdeuntje toont een animatie waarin een koning, keizer en admiraal achter elkaar een paleis binnenkomen en verwelkomd worden door hun hofhouding. Alle drie zijn ze vergezeld van een lakei met op een dienblad vier rollen Popla toiletpapier. Een aantal jaren later volgt een reclame (eveneens van Page) waarin zakenmannen met de billen bloot op een catchy melodietje (op het woord Page), salto’s springen boven de wc-hokjes. Dat was voor menigeen achter de beeldbuis vermakelijk. We keken er met z’n allen naar uit deze geinige reclame weer voorbij te zien komen. De voormalig papierfabriek Page deed goede zaken.

Schurende boodschap

Nu jaren later is het leuk naar de ‘boodschap’ te kijken.  In deze context zullen we dat even duiden voordat we bij ons lezerspubliek onsmakelijke beelden voor de geest toveren. Met de boodschap, bedoelen we de gedachten erachter ‘We zijn eigenlijk allemaal gelijk’. Toiletpapier hebben we immers allemaal nodig. Nog voor het uitgevonden werd, waren kranten en telefoonboeken zeer lucratief. Schuur- en stempeleffect werden op de koop toe genomen. Hoe fijn is het dat er uiteindelijk bilvriendelijk toiletpapier kwam. Tegenwoordig in vele soorten en vormen verkrijgbaar. Met luchtkussentjes, gevatte teksten of in verrassende kleuren? Je kunt het zo gek niet bedenken, of het is er. Maar goed…we dwalen af. Wat kun je dus met de boodschap van Page als je kijkt naar die veel gebezigde slogan ‘De klant is koning?’ We zijn eigenlijk allemaal gelijk. Maar…als ‘hofhouding’ wil je je klant toch behandelen als een koning, ja…desnoods een keizer of een admiraal? Je brengt datzelfde wat we in principe allemaal nodig hebben dus met extra égards. Of zoals in de Popla-reclame op een dienblad. Je zoekt uit hoe jouw ‘koning’ behandeld wil worden. Dat is ook de uitgang van onze training: Behandel de klant zoals de klant behandeld wil worden!’ Met alle égards. Dat mag. Je mag je klant verwennen, dat komt jouw business uiteindelijk ten goede. Maar hoe ontdek je hoe jouw unieke klant behandeld wil worden? Dat is per klant natuurlijk anders. In de training Klantgericht werken tuigen we je op met het juiste gereedschap van ‘communicatieve vaardigheden’. Denk aan de goede vragen stellen, omgaan met weerstand, met klachten, enzovoorts.

Aïda

Weleens gehoord van Aïda? Huh ja…dat is toch een opera? Uhm nee…ik bedoel natuurlijk in deze context. We vertellen je er graag alles over. Alvast een klein tipje van de sluier. Het ‘gereedschap’ Aïda staat voor Aandacht trekken, Interesse wekken, Desire opwekken en Aanzetten tot actie. Stap 1 is aandacht trekken. Dit kun je doen in de allereerste indruk. Die eerste 20 seconden in bijvoorbeeld een kennismaking. Daarin gebeurt zo onnoemlijk veel. Hier kun je, om het maar plat te zeggen, meteen scoren. Onderzoek heeft uitgewezen dat warmte en betrouwbaarheid het belangrijkste is om uit te stralen. Hoe je dat doet? Met oogcontact bijvoorbeeld. Maak echt een connectie. En vervolgens; Wees jezelf. Toon je kwetsbaarheid.

Jouw klant zal na de vraag ‘Kan ik deze persoon vertrouwen?’ op de volgende vraag antwoord zoeken: ‘Kan ik deze persoon respecteren?’ Een paar oneliners uit onze training: Doe wat je belooft. Wees een OEN. Open, eerlijk en nieuwsgierig. Laat OMA thuis. Oftewel, je Oordelen, Meningen en Aannames.

Uit het hart

Werk jij direct met klanten? Bijvoorbeeld als receptionist, baliemedewerker, telefonist, systeembeheerder, applicatiebeheerder, technisch of functioneel ontwerper, helpdeskmedewerker, callcentermedewerker of binnendienstmedewerker? Of misschien in een heel andere functie? En wil je graag leren over hoe je meer klantgericht en klantvriendelijk kunt zijn?  Ja daar zit een verschil tussen. We leggen het je uit, en vooral ook waarom dit dé gouden combinatie is. Je leert bij INGRID+ Academy met een professionele houding de klant centraal te zetten, zodat de klant zich gehoord en begrepen voelt. We behandelen tijdens de drie uur durende training onder andere onderwerpen als gespreksstructuur, gesprekstechnieken, luistervaardigheden, leiding, vraagsoorten, verbale-, non-verbale- en vocale communicatie , klanttypen en feedback.

Last, but not least.  ‘Wat niet uit het hart komt, zal de ander niet raken’ zei de bekend geworden Belgische pater en schrijver Phil Bosmans. Dus…laat het je passie zijn om jouw koning…of keizer…of admiraal…hoe je jouw klant ook wil omschrijven, in de watten te leggen en zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Wat kunnen we voor je doen? vertel het ons.

1 + 5 =

Meld je nu aan!

Ontvang wekelijks (gratis) de INGRID+ Academy mailing.
Met mediatips, verrassende verhalen en vragen die je aan het denken zetten.
Mogen wij jou inspireren? 

Gefeliciteerd. Het is gelukt! Jouw naam en e-mailadres staan op de mailinglist. Vanaf nu ontvang je wekelijks inspiratie in jouw mailbox waarmee jij jouw relaties sterker maakt. Want daar gaat het om. Relaties sterker maken. #maakrelatiessterker ingridacademy.nl