TRAINING BEURSDEELNAME MET WINST

Wanneer kom je naar de training Beursdeelname met winst?
Je staat binnenkort op een beurs, open dag of event. Je wilt daar optimaal resultaat uithalen. 

Waarom, met welk doel?
Jij weet hoe je een beurs, open dag of event voorbereid, en kunt je doelen omzetten in concreet resultaat. 

Wat levert de training jou op?
+ Je weet hoe jij je optimaal voorbereidt op een beurs, open dag of event via een handige checklist.
+ Je hebt scherp waarom je op die dag aanwezig bent, en wat je wilt bereiken.
+ Jij kunt een kort en krachtig gesprek voeren.
+ Je kunt de juiste follow-up geven aan de beurs(gesprekken).

Extra:
Je ontvangt het boek ‘Standbemanning die ervoor staat’ cadeau. Je kan deze training ook samen met je collega’s volgen. Op een dag en tijdstip dat het jullie past.

Wanneer kan je deelnemen?
Wanneer is jullie deelname aan de open dag, beurs of event succesvol geweest?

  • Donderdag 7 mei 2020
  • Of boek deze training exclusief voor jou en je collega’s. Dit kan eenvoudig met jullie Membership SLIM.

Tijd
09.00 – 12.00 uur

Locatie
INGRID+ Academy Online Classroom via Zoom

Met wie?
Je volgt de training met maximaal acht deelnemers.
Alle aandacht voor jou.

Veel dank! Ondanks dit ervaren salesteam heeft jullie training een mooie bijdrage gehad aan een succesvolle beurs (Horecava). Vol energie gaf Ingrid de training, niet bang om de pijn te benoemen. Ook speelde de trainingsacteur Janneke op natuurlijke wijze in op verschillende situaties. Deze training vind ik echt een goede hulp op weg naar en tijdens de beurs! Belangrijkse les? Beter luisteren en ieder gesprek is een kans om ambassadeurs te creëren.
Maarten Bautz

Manager Field Sales Foodservice NL, Friesland Campina

Hoe word je goed op de beurs?

Oke… beurzen kunnen best nuttig zijn. Vaak genoeg doe je er echt verdiepende informatie op, doe je er handige contacten op en zijn het broedplaatsen voor nieuwe ideeën. Maar het kan ook een helleplaats zijn.

Heb je wel eens meegemaakt dat een standbemanner een oeverloos saai verhaal aan je ophing? Je kreeg geen kans om ook maar iets te zeggen. Ook signalen die je probeerde uit te zenden dat je graag door wilde lopen, werden totaal genegeerd. Of je wilde een standbemanner benaderen, maar die was veel te druk met geinen met z’n collega-standbemanners. Je kreeg een beetje het gevoel dat het over jou ging. Dus probeerde je zo onopvallend mogelijk van koers te wijzigen (wat natuurlijk niet lukte), maar hey, het frappante was dat het net leek alsof het ze geen zier kon schelen. ‘Stik erin’ denk je dan. Of ben je wel eens benaderd door een standmedewerker die zo verschrikkelijk uit z’n mond rook? Ook niet echt een pretje om ‘ontvankelijk’ naar te luisteren. Nog een aantal irritatiepunten: gênante entertainment in de gangpaden, verkopers die de comfortzone negeren, dat je moet schreeuwen om elkaar te verstaan, profiteurs (inclusief standbemanners) die alleen maar gefocust zijn op overal hapjes en drankjes en pennen wegjatten. Ze zien de beurs meer als een gezellige borrel.

Hoog rendement

Allemaal ervaringen die nuttig zijn om mee te nemen als je zelf een stand gaat bemannen op een beurs. Want ja… natuurlijk moet je wel gewoon met je bedrijf naar die beurs gaan. Echt…ondanks irritatiepuntjes, zijn beurzen populair (je kunt er vaak over de hoofden lopen) en dus een goede plek om je bedrijf ‘in the picture’ te zetten. Maar bovenstaande beschrijvingen moet je dus wel voorkomen om het een beursdeelname met winst te laten zijn. De kosten voor deelname aan een beurs zijn hoog genoeg (duizenden euro’s voor een paar vierkante meters en denk daarnaast aan de man-uren die ervoor moeten worden geïnvesteerd). Uiteraard wil je een zo hoog mogelijk rendement halen.

Doelen en follow up

Het begint natuurlijk met een goede voorbereiding. Want wie zich vergeet voor te bereiden, bereidt zich voor om vergeten te worden. De belangrijkste zaken om van te voren over na te denken zijn toch wel; Wat zijn de doelen die je wilt behalen met je deelname op de beurs? Wanneer kun je zeggen dat jouw deelname succesvol is geweest? Hoeveel mensen moet je dan bijvoorbeeld hebben gesproken?  En plan je follow up, oftewel, denk na over wat je doet met de mensen die je gesproken hebt tijdens de beurs. Krijgen ze nog een bedankmailtje (met mogelijkheid tot abonneren op de nieuwsbrief) of iets anders? En wie binnen jouw bedrijf gaat dat verzorgen? Dit wordt nogal eens vergeten, maar hiermee kun je potentiële klanten definitief aan je binden.

Professioneel standbemanner in drie uur

In de training Beursdeelname met winst van INGRID+ Academy gaan we dieper in op waar je allemaal op moet letten in de voorbereiding (rolverdeling, agenda, beurspubliciteit), presentatie (van zowel stand als de bemanners), type bezoekers en hoe prioriteer je de bezoekers, follow up en evaluatie en daarnaast gaan we het beursgesprek (handige technieken van opening tot resultaatgerichte afsluiting) oefenen, oefenen met passende oefensituaties en alvast een eigen, korte pitch. Geef je op met je beursteam en word in de drie uur durende training een perfecte standbemanner die optimaal resultaat behaalt met zijn deelname aan de beurs en die iedere bezoeker positief laat praten over het bedrijf wat hij vertegenwoordigd.

NB. Je krijgt het boekje ‘Standbemanning die ervoor staat’ mee naar huis van onze expert in beurzen Ingrid Nagel. Zij zegt: ,,nergens anders dan op beurzen krijgen we zoveel kansen om in korte tijd waardevolle contacten te leggen.”

Wat kunnen we voor je doen? vertel het ons.

2 + 6 =